Kaip aktyvinti perspėjimo funkciją telefonuose, kad gautumėte perspėjimo pranešimus
Svarbu žinoti
Gyventojų perspėjimo ir informavimo sistema (GPIS) nuo įdiegimo veikė visų trijų mobiliojo ryšio operatorių UAB ,,Bitė Lietuva“, AB ,,Telia Lietuva“, UAB ,,Tele2“ 2G, 3G, 4G, 5G tinkluose. Šiuo metu paslauga neteikiama AB „Telia Lietuva“ 3G tinkluose ir taip pat nebus teikiama UAB „Tele 2“ 3G tinkluose operatoriams panaudojant šiuos tinklus 5G tinklų plėtrai. Laikinai paslauga neteikiama AB „Telia Lietuva“ 2G tinkluose, tačiau bus siekiama užtikrinti paslaugos veikimą visų operatorių 2G tinkluose bent iki 2028 metų. Įsigyjant naują mobiliojo ryšio telefoną rekomenduotina įsitikinti, kad jis gali veikti bent 4G tinkluose ir palaiko korinio transliavimo funkciją. Perspėjimo pranešimus gali priimti tie telefonai, kuriuose yra įjungta korinio transliavimo funkcija.
Pagrindiniai žingsniai, siekiant aktyvinti perspėjimo funkciją mobiliajame telefone (eilės tvarka gali skirtis):
- paslaugos įjungimas (korinis transliavimas, tinklo pranešimai, naujienos, informaciniai pranešimai, CellBroadcast);
- kanalo pasirinkimas norimai kalbai (578, 525, 605);
- temos pavadinimo įrašymas (Dėmesio, Attention, Vnimanije);
- kalbos pasirinkimas – pasirenkama ,,VISOS“.
Norint atsisakyti perspėjimo funkcijos telefonuose, reikėtų atlikti aukščiau pateiktus žingsnius atvirkštine tvarka.
Telefonams su ,,EU – Alert“ funkcija (4371 kanalas)
Varnelė √ – CellBroadcast (korinis transliavimas, tinklo transliacijos, …);
Varnelė √ – nepaprastasis įspėjimas (rodyti ekstremaliąsias grėsmes, Alert level 2 (iPhone), …).
Ar viskas atlikta teisingai, galima sužinoti GPIS patikrinimo metu, kuris atliekamas ne mažiau kaip du kartus per metus, kuomet įjungiamos sirenos. Apie šį patikrinimą gyventojai yra informuojami iš anksto per visuomenės informavimo priemones.
Telefonai
Pasirinkite savo telefono aparato gamintoją.