Iš nuotolinio darbo atgal į biurus – kaip organizuoti darbą ir užtikrinti sveikatos saugą
Įsibėgėjus skiepijimui nuo COVID-19 bei sparčiai mažėjant sergamumui, įmonės ar organizacijos, iki šiol darbą organizavusios nuotoliniu būdu, jau gali susigrąžinti darbuotojus į biurus.
Nacionalinis visuomenės sveikatos centras primena, kad pasirinkus dirbti biuruose, ir toliau būtina laikytis asmenų srautų valdymo, saugaus atstumo laikymosi, sveikatos saugos bei higienos sąlygų, ir atkreipia dėmesį į birželio 1 d. įsigaliojusius pasikeitimus.
Karantino metu darbuotojai, kurių darbui atlikti nėra būtina vykti į darbovietę, dirba nuotoliniu būdu. Pagal birželio 1 d. įsigaliojusius pakeitimus, sugrįžti į darbo vietas ir klientus aptarnauti ne nuotoliniu būdu gali pasiskiepiję COVID-19 vakcina, COVID-19 liga persirgę ar neigiamą tyrimo rezultatą turintys darbuotojai.
Į darbo vietas galima sugrįžti praėjus vienai savaitei nuo „Comirnaty“ ar „COVID-19 Vaccine Moderna“ vakcinos antrosios dozės suleidimo pagal skiepijimo schemą, praėjus 2 savaitėms nuo „COVID-19 Vaccine Janssen“ vakcinos dozės suleidimo, praėjus 4 savaitėms, bet ne daugiau kaip 12 savaičių nuo pirmos „Vaxzevria“ vakcinos dozės suleidimo arba po antros „Vaxzevria“ vakcinos dozės suleidimo pagal skiepijimo schemą.
Persirgusiems darbuotojams diagnozė turi būti patvirtinta remiantis teigiamu SARS-CoV-2 PGR tyrimo ar antigeno testo rezultatu, o nuo teigiamo tyrimo rezultato turi būti praėję ne daugiau kaip 180 dienų.
Neigiamas tyrimo rezultatas grįžtant į darbą galioja 72 val. (skaičiuojant nuo ėminio paėmimo momento), jeigu atliekamas PGR tyrimas. Antigeno testo rezultatas galioja 24 valandas.
Bendraujant su lankytojais – kaukės privalomos
Pagal šiuo metu galiojančius reikalavimus, darbuotojai, aptarnaujantys lankytojus, privalo laikytis ne mažesnio kaip 2 metrų atstumo arba jų darbo vietos turi būti atskirtos pertvaromis.
Nors nemaža visuomenės dalis jau yra pasiskiepijusi nuo COVID-19, reikalavimas dėvėti nosį ir burną dengiančias asmens apsaugos priemones, kurios priglunda prie veido ir visiškai dengia nosį ir burną (kaukes) uždarose vietose bendraujant su žmonėmis išlieka.
Kaukes privalo dėvėti uždarose įmonių, organizacijų erdvėse lankytojus aptarnaujantys darbuotojai bei visi vyresni nei 6 metų lankytojai.
Visose bendro naudojimo patalpose, kabinetuose kitose patalpose, kuriose dirba daugiau nei po vieną darbuotoją, taip pat išvykose dirbantiems darbuotojams, pavyzdžiui, vykstantiems į patikrinimus, kaukes taip pat privaloma dėvėti.
Pagal naujai įsigaliojusius reikalavimus, jeigu visi vienoje patalpoje (kabinete) dirbantys darbuotojai yra paskiepyti, persirgę ar turi neigiamą tyrimo rezultatą, kaukių dirbdami gali nedėvėti, tačiau atsižvelgiant į individualią riziką jas dėvėti rekomenduojama.
Išimtis dėl kaukių dėvėjimo suteikiama ir neįgalumą turintiems asmenims, kurie dėl savo sveikatos būklės kaukių dėvėti negali ar jų dėvėjimas gali pakenkti sveikatai.
Ypač svarbi asmens ir patalpų higiena
Rankų ir patalpų higiena jau tapo įprastu mūsų visų gyvenimo palydovu. Tad primename, kad įmonėse būtina sudaryti galimybes darbuotojams ir lankytojams dezinfekuoti rankas.
Prie įėjimo į įmonę ar įstaigą, taip pat prie higienai skirtų patalpų durų turi būti padėtos rankų dezinfekcijos priemonės, pateikta vaizdinė informacija, kaip tinkamai jas naudoti.
Įmonės turi pasirūpinti, kad prie įėjimų būtų paskelbta informacija apie tai, jog lankytojams būtina laikytis rankų higienos, kosėjimo, čiaudėjimo etiketo bei dėvėti kaukes. Įmonėse negali būti aptarnaujami kvėpavimo ligų požymių (karščiavimas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.) turintys lankytojai. Apie tai informacija taip pat turi būti pateikta matomoje vietoje.
Darbuotojams sugrįžus į darbo vietas ypatingas dėmesys turi būti skiriamas patalpų valymui bei vėdinimui. Patalpos turėtų būti vėdinamos ne rečiau kaip kas valandą, o dažnai liečiamus paviršius, tokius kaip durų rankenos, elektros jungikliai, kėdžių atramos, būtina valyti tam skirtu valikliu kaip galima dažniau, bet ne rečiau kaip 2 kartus per dieną.
Rekomendacijas dezinfekcijai sveikatos priežiūros įstaigose ir ne sveikatos priežiūros patalpose (ne sveikatos priežiūros sektorius, įtarus ar patvirtinus COVID-19 atvejį) galite rasti čia.
Jeigu įmonėje susirgo darbuotojas
Darbuotojų srautų valdymas yra viena iš virusų plitimo stabdymo priemonių. Todėl darbovietėse pagal galimybes darbas turi būti organizuojamas pamainomis, brigadomis, grupėmis, skirtingiems darbuotojų srautams taikomas skirtingas darbo pradžios, pabaigos ir pietų pertraukos laikas.
Jeigu visgi atsitiktų taip, kad įmonėje susirgtų vienas ar daugiau darbuotojų, apie tai privaloma pranešti NVSC ir bendradarbiauti nustatant sąlytį turėjusius asmenis.
Primename, kad jiems bus taikoma 14 dienų izoliacija. Išsami informacija, kaip turi elgtis darbdaviai siekdami suvaldyti protrūkį įmonėje, pateikta NVSC interneto svetainėje.
Sveikatos apsaugos ministro-valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimą, nustatantį būtinąsias sąlygas įmonių, įstaigų darbo organizavimui, kurio naujausia redakcija įsigaliojo birželio 1 d., galite rasti čia.